Sosyal medya yönetimi, engin bir derya olan sosyal medya dünyasını mümkün mertebe dizgine getirip kendi faydanıza kullanabilmeniz için gereken yöntemleri içerir. Bireysel hesapların aksine kurumsal hesaplar stratejik yönetime ihtiyaç duyar. Kişisel hesaplar üzerinden de fayda elde edilmesi planlanıyorsa bu hesaplara da birer kurumsal hesap muamelesi yapılmalıdır. Sosyal medya yönetimi, sürekli değişen sosyal uygulama kullanım alışkanlıklarının yakından takibini gerektirir. Bir hafta, hatta bir gün için moda olan çok sayıda akım olduğu düşünülürse adaptasyon hızının önemi daha iyi anlaşılabilir. Önemli olan o rüzgarı yakalayıp yelkenlerinizi zamanında şişirebilmektir. İşinin ehli profesyonellerle sosyal medya yönetimi hizmeti sunan MEDYA LIVE için bu durumu kontrol altına almak kolay olabilir; ama bireysel teşebbüslerde durumun biraz daha sıkıntılı olması muhtemel. Bizimle çalışan tüm firma ve kişilere karşı sergilediğimiz şeffaf çalışma prosedürümüzden, sayfamızı sadece ziyaret edenlerin bile istifade etmesinden yanayız. Bu nedenle sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gereken birkaç husus hakkında ufak tüyolar hazırladık.

Sosyal Medya Yönetiminde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Doğru yönetilen sosyal medya ile başarıya giden merdiveni üçer beşer tırmanabilmeniz mümkün. Sosyal medya yönetimi “ben öğrendim” ve “ben biliyorum” cümlelerine asla gelmez. Hepsi bu kadar olmasa bile sizin için sırladığımız birkaç tüyoya göz atarak sosyal medya yönetimine yeterli bir “giriş” yapabilirsiniz. Çok daha ötesine ulaşmak ve profesyonel sosyal medya yönetimi ile tanışmak için MEDYA LIVE ile dilediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.

  • Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Doğrudan bir ya da birkaç hesap açmadan evvel hedef kitlenize tüm yönleri ile hakim olmalısınız. Bulunduğunuz sektör, sahip olduğunuz firma hangi gruba hitap ediyor? Siz hangi gruptaki insanlara ulaşmak istiyorsunuz. Sağlam bir pazarlama stratejiniz varsa hedef kitlenizi de doğru bir şekilde belirlemeniz mümkün olur. Hedef kitlenizin yaş aralığı, cinsiyet ağırlığı, alışveriş alışkanlıkları tam olarak belirlenmeli ve sonraki süreç buna göre şekillendirilmelidir.

  • Hedef Kitleye Uygun Sosyal Medya Uygulamasının Belirlenmesi

Hedef kitlenizi belirledi iseniz bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz. Her sosyal grubun farklı sosyal medya kullanım alışkanlıkları vardır. Üstelik bu kullanım alışkanlıkları sadece yaş grupları ile ilintili değildir. Facebook, Instagram, Twitter kullanıcılarının ayrı ayrı profilleri vardır. Dikkatli bir şekilde belirlediğiniz hedef kitlenizin hangi sosyal medya uygulamalarını kullandığını tespit ederek o uygulamalara yönelmeniz, odaklanmada çok daha başarılı olmanızı sağlar. Gereksiz yere her bir platform için efor sarf etmek yerine en doğru platforma yoğunlaşmak, daha kısa zamanda daha fazla geri dönüş almak anlamına gelir. Ayrıca her sosyal medya uygulamasının kendine özgü içerik hazırlama taktikleri vardır. İçerik yönetimi ise başlı başına ayrı bir mecradır ve ustalık ister. MEDYA LIVE ailesinin size sunduğu hizmetlerden biri de içerik yönetimidir.

  • Reklam Araçları İle Tanıtım

Bir hesabın büyümesi için bütün araçları kullanmak gerekir. Organik olarak sadece içerik üreterek büyümeyi beklemek, ticari kaygıları olan bir hesap için mantıklı bir yol değildir. Bunun yerine sosyal medya uygulamalarının sunduğu reklam ve tanıtım hizmetlerinden satın alabilirsiniz. Bu şekilde daha geniş kitlelere ulaşmanız mümkün olur. Üstelik reklamlarınızın ulaşmasını istediğiniz hedef kitleyi spesifik özelliklerle tanımlayarak satın alma yapabilirsiniz. Bir diğer reklam yöntemi ise popüler hesapların kullanılmasıdır. Doğrudan bu hesaplarda bilgilerinizin paylaşılması, içeriklerinizin bu popüler hesaplarda viral olarak yayılması seçenekler arasındadır. Hangi yöntem olursa olsun başlangıç için reklam şarttır.

  • Tutundurma ve Bilinirliği Artırma

Hesabınız tanındıktan sonra kitlenizi genişletmek ve mevcut takipçilerinizi kaybetmemek için yapmanız gereken pek çok iş ve işlem var. Öncelikle kaliteli içerik üretmekten asla vazgeçmemelisiniz. Firmanız hakkında bilgiler verdiğiniz filmler, kısa videolar, info grafikler yayınlıyorsanız bunların kalitesinin düşmesine asla müsaade etmemelisiniz. Aksine tüm paylaşımlarınızda kalite daha üst seviyelere taşınmalıdır. Bu aşamada yoğunluğu azaltılsa da reklam vermeye devam edebilirsiniz. İnsanları rahatsız edecek sıklıkta olmasa bile reklamlarınızın hala görünür olması bu sürece katkı sağlar.

  • Prestij Muhafazası

Yeterince tanındıktan, bilindikten ve stratejinize göre optimum erişim seviyesine ulaştıktan sonra bulunduğunuz konumu muhafaza etmeniz gereken aşamaya geldiniz demektir. Bu aşamada her içerik, her paylaşım bir öncekinden çok daha kaliteli olmak zorundadır. Üretilen içerikler farklı hesaplar altında yayınlansa bile izleyenler ve görüntüleyenler tarafından içeriğin size ve markanıza ait olduğu kesinlikle anlaşılmalıdır. Kendi sosyal medya markanızın oluştuğu bu aşamada reklamlarınızı tamamen kesmemelisiniz. Çok daha seyrek de olsa reklam araçlarını kullanmaya devam etmelisiniz.

Buraya kadar sıraladığımız yöntemler size sosyal medya yönetiminde yol gösterecektir. İstediğiniz profesyonel bir sosyal medya yönetimi ve her aşamada bir ekip çalışması ise kesinlikle MEDYA LIVE ile iletişime geçmelisiniz. Hayallerinizin eriştiği yere birlikte yetişeceğimizden emin olabilirsiniz.