İnternet reklamları e–ticaret başta olmak üzere hemen her türlü mal ve hizmet ticareti için oldukça verimli araçlardır. Elbette nasıl hazırlandıkları ve nasıl kullanıldıklarına bağlı olarak bu verimi sağlarlar. Hedefine ulaşan internet reklamları için dikkat edilmesi gereken birkaç önemli detay bulunuyor. MEDYA LIVE ile birlikte hazırladığınız internet reklamlarının size getirisini kısa vadede gözlemleyebilmeniz mümkün. Bu başarılı çalışmanın gerçekleşmesi için nelerin bilinmesi ve nelerin yapılması gerektiğini ise açıkca paylaşıyoruz. Zaten önemli olan tarif değil o tarifi hazırlayan ustadır. Şeffaf çalışma politikasına sahip olduğumuz için hiçbir çalışmamızın detayını sizden gizlemiyoruz. Sizin için nasıl başarılı internet reklamları hazırladığımızı da sizinle paylaşıyoruz.

Başarılı İnternet Reklamları Nasıl Hazırlanır?

İnternet reklamları ile hedeflediğiniz başarıyı kısa sürede elde etmek için bir dizi sorunun cevabını bulmalı ve birkaç bilgiyi prodüksiyona başlamadan evvel bir kenara not etmelisiniz.

  • Hedef Kitleniz Kim ve Ne İstiyor

Hedefi kitlenizi yeterince tanıyor musunuz? Ürün ve hizmetlerinizi talep edenler kimlerden oluşuyor. Ne gibi özelliklere, beklentilere ve alışkanlıklara sahip olduğunu bilmediğiniz insanlara hitap etmeyi başaran bir reklam çalışması yapabilmeniz mümkün değildir. Hedef kitlenizi tanımanızı sağlayacak sahada ve sanal ortamda anket çalışmaları, analizler yapmalı ve bir profil oluşturmalısınız.

  • Bir Fikir Belirleyin

Reklam çalışmanızın mutlaka bir fikri ve başlığı olmalı. Sadece bir ürünü anlatmaya yönelik video ya da grafik tasarım çalışması yeterli bir reklam çalışması olmayacaktır. İnternet reklamlarının izlenebilir olması için kesinlikle fikirleri ve mantıkları olmalıdır.

  • Yayın Mecralarınızı Doğru Seçin

Hazırladığınız internet reklamları nerelerde yayınlanacak? Sadece web sitenizde mi yoksa başka sitelerde mi yayınlayacaksınız? Yoksa soysal medya uygulamalarını ve bu uygulamalardaki fenomen hesapları mı kullanacaksınız? Neresi için ürettiğinizi bilmediğiniz bir internet reklamı ile başarılı olamazsınız. Her sosyal medya platformunun kendine has bir dili ve kuralları vardır. Dolayısıyla internet reklamlarının bu kurallar ve diller dahilinde hazırlanması gerekir.

  • Tek Bir Reklam Değil Süreğen Bir Kampanya Oluşturun

Tek bir internet reklamı ile istediğiniz seviyeye ulaşmanız biraz zor olur. Bir kampanya çalışması başlatmalı ve bu kampanya dahilinde birkaç internet reklamı hazırlamalısınız. Video prodüksiyonları ile beraber dijital afişler, info grafikler hazırlayarak kampanyanızı desteklemelisiniz. Kampanyanızın girişi, gelişmesi ve sonucu mutlaka planlanmış olmalıdır.

  • Bireysel Değil Ekip Çalışması İle Yönetin

Bir gruba, topluluğa ya da ülkeye hitap edecek bir çalışma için tek kişinin fikirleri ile harekete geçmek hem büyük amatörlük hem de büyük zafiyet anlamına gelir. Karakterlerin çeşitliliği düşünüldüğünde internet reklamları da farklı karakterlere ve düşünme yapısına sahip ekip üyelerince yönetilmelidir. Reklam ve tanıtım çalışmaları uzun süreç ve emek gerektiren çalışmalardır. Farklı fikirler bu sürece katkı sağlayacaktır. Disiplinli bir ekip çalışması mutlak başarının anahtarıdır. Doğru yapılmış iş bölümü de süreci hızlandırır.

  • Marka Değerinizi Koruyun

Reklamını yaptığınız ürün ya da hizmet ne olursa olsun marka değerinizi olumsuz etkilememelidir. Tanıtılan ürün ya da hizmet markanızın önüne geçmemelidir. O ürünü ya da hizmeti üretenin kim olduğu mutlaka bilinmelidir. İnternet reklamlarının içerisinde de bu detay mutlaka gözetilmelidir. “A firmasının B ürünü” diye anılan bir ürün doğru bir reklam çalışmasını ile tanınmış demektir; ama sadece B ürünü diye biliniyor ve üretici firma es geçiliyorsa muhakkak ki reklam çalışmasında atlanmış detaylar vardır. Bilinirliğin artırılması için internet reklamları mutlaka kullanılmalıdır.

Doğru ve hedefine ulaşan internet reklamları için MEDYA LIVE uzmanlığına güvenebilirsiniz. Bizimle yaptığınız her yeni çalışma başarıya bir adım daha yaklaşmanız demektir.